StarTrek: Evolution (STEVOL)

Interní projektová informace.
Verze 1 (Jirka006; 09.06.2002)

Obecný popis

Základní stavba

  1. Celá aplikace je na bázi SERVER-KLIENT.
  2. Uživatelské prostředí (GUI) je graficky nezávislé - skinovatelné
  3. Operační systém: Nezávislé na OS. Primárně Windows/Linux.

Features

  1. Single player: Kampaně/mise/náhodná.
  2. Multiplayer: Hot Seat, LAN, Internet (TCP/IP)
  3. Modifikovatelné mise, prostředí (grafika/chování počítače) - pomocí USER-FRIENDLY editorů.

GUI

GUI je rozděleno na 3 základní oblasti
  1. GALSCREEN (Galaktická mapa) - Představuje hlavní okno hry. GALSCREEN je rozdělena na tři hlavní oblasti:
    1. GALMAP - vlastní skrolovatelná mapa Galaxie (2D). Skládá se ze čtverců, které symbolizují jednotlivé sektory. Jedním kliknutím (označením) se na INFORBARu (viz níže) zobrazí příslušné informace o daném sektoru. Samotné čtverce obsahují grafickou informaci o přítomnosti planet a lodí v sektoru, jakož i
    2. INFOBAR - zobrazuje obecné informace o sektoru jako např. počet planet (popř. že je sektor prázdný, nebo že obsahuje mlhovinu/černou díru/anomálii atp.), "galaktickou" příslušnost, počet lodí/flotil a jejich názvy a příslušnost, základní informace o zdrojích v sektoru. Kliknutím na název lodi/flotily je možné zadat příkaz k přesunu jednotky do jiného sektoru/příkaz k opakovanému pohybu po určité trajektorii (GALPATROL). INFOBAR dále obsahuje 6 základních tlačítek pro přepnutí do management konzole (MANCON; viz níže):
    3. MINIGAL - zobrazuje miniaturně celou Galaxii a polohu zobrazení GALMAP.
  2. MAPSEC (Mapa sektoru) - MAPSEC je rozdělena podobně jako GALSCREEN (INFOBAR, MINIMAP, , avšak jednotlivý čtverec symbolizuje nejmenší prostorovou jednotku. Hvězdy a planety jsou umístěné na více čtvercích. Jeden čtverec = jedna loď. Detailní informace jsou uvedeny níže
  3. MANCON (Management konzole) - Pomocí MANCONů se ovládají další funkce hry.
    1. GAMECON - ovládá základní funkce hry (EXIT, SAVE, LOAD, SETUP)
    2. SYSCON - ovládání sektoru (stavba struktur na planetách, těžba surovin, stavba objektů v těsné blízkosti planet (orbitální baterie, planetary shields, sensor arrays, apod.)
    3. SHIPCON - budování lodí (vývoj a stavba lodí, nastavování parametrů lodí, přidělování posádky)
    4. SCICON - vědecký výzkum (určování směru vývoje, přidělování zdrojů)
    5. DIPCON - diplomacie (sjednávání smluv a dohod z ostatními galaktickými silami)
    6. INTELCON - rozvědka (určování směru špionáže, včetně statistických informací)

Zpátky na začátek stránky...


SHIP DATA

Type Integer = (přirozená čísla)
String = (řetězec znaků)
Real = (reálná čísla)
Size = (WB,PR,SH,FI,LCR,LT,FF,LCO,DD,MCR,WD,MT,CL,MCO,CA, LCA,BC,HCR,HT,DN.HCO,BB,HCA) (Pozn. Zkratky pro velikosti lodí uvedených v příspěvku o lodním inženýrství)
Spec = (hospital,population transport,freighter,diplomatic, explorer,science,escort,command,fire support,warship)
Classes = (soubor se seznamem vyvinutých lodních tříd typu string)
Components = (soubor se seznamem vyvinutých lodních komponentů typu string)
Var
ShipName : string (20) př. USS FURY NCC-72554
ShipClass : classes př. Defiant
ShipSize : Size př. WD
ShipSpec : Spec př. Escort
HullStrength : Integer (10..2000) př. 200 HullStrength := (Level výzkumu trupů x síla trupu pro danou velikost lodě)
MaxTonnage : Integer (20..2000) př. 280
ComponentsType : Array (1..100) of Components (Pozn. Proměnné s indexem 1..100, ve kterých jsou uloženy názvy všech přítomných komponent na palubě lodi,ze kterých se pak počítají některé další proměnné např. ShieldOutput)
MaxWarpCore : Integer (1..20) př. 8 (Pozn. Udává level)
WarpEngines : Integer (0..5) př. 2 (Pozn. Počet gondol)
MinWEW : Integer (0..500) př. 20 (Pozn. Celkem) (Pozn2. WEW znamená Warp Engines Weight) MinWEW := MaxTonnage / 14
MaxWarpFact : Real (0..10) př. 9.6 (Pozn. Udává počet polí, o které je loď schopna se přesunout warpem tj. na GALMAP) MaxWarpFact := level výzkumu warp motorů (zhruba)
ImpulseEngines : Integer (0..10) př. 3 (Pozn. Počet)
MinIEW : Integer (0..100) př. 6 (Pozn. Celkem) (Pozn2. IEW znamená Impulse Engines Weight) MinIEW := MaxTonnage / 70
Acceleration : Integer (1..10) př. 4 (Pozn. Udává počet polí, o které je loď schopna se přesunout impulsem tj. na MAPSEC) Acceleration := (ImpulseEngines * 5) / (level lodi např. 4)
ManThrusters : Integer (0..20) př. 4 (Pozn. Počet) (Pozn2. Man znamená Maneuverability)
TurningAbility : Integer (1..10) př. 5 (Pozn. Rychlost otáčení 1 = 45_,2 = 90_ atd.) TurningAbility := (hodnota pro danou velikost lodě) + ManThrusters * 0,5)
DefensiveBonus : Integer (0..100) př. 21 (Pozn. Procentuelní šance, že loď nebude zasažena) DefensiveBonus := (hodnota pro danou velikost lodě) + (ImpulseEngines x 1) + (ManThrusters x 2) + (počet ECM x 1)
MinCrew : Integer (0..500) př. 40 MinCrew := (hodnota pro danou velikost lodě)
OptCrew : Integer (0..1000) př. 80 OptCrew := MinCrew * 2
ShieldOutput : Integer (0..10000) př. 840 (Pozn. Udává celkovou kapacitu štítu) ShieldOutput := (počet štítových generátorů) x (kapacita jednoho štítového generátoru)
ShieldMC : Integer (0..2000) př. 340 (Pozn. Udává kolik energie je štít schopen absorbovat v jednom kole, jakákoliv energie přesahující tento limit jde do pancéřování a trupu) (Pozn2. MC znamená MaximalCapacity) ShieldMC := ShieldOutput * 2/5
Armour : Integer (0..5000) př. 100 (Pozn. Udává kolik energie je pancéřování schopno pohltit než dojde k poškození trupu) Armour := (počet pancéřování) x (síla jendnoho pancíře)
EnergyWeapons : Integer (0..2000) př. 30 (Pozn. Udává celkový výkon všech energetických zbraní střílejících do více směrů např. phaserů nebo disruptorů)
DirectWeapons : Integer (0..2000) př. 100 (Pozn. Udává celkový výkon všech přímo střílejících energetických zbraní např. pulzních phaserů)
MissileWeapons : Integer (0..2000) př. 150 (Pozn. Udává celkovou sílu zbraní typu torpédo/raketa odpálených v jednom kole)

Zpátky na začátek stránky...