WDK GAMES Logo
UVÁDÍ
ST:Evolution logo

StarTrek: Evolution (STEVOL)

Interní projektová informace (IPI)
Verze 1.21
(Jirka006 & Unimatrix325; 12.06.2002)

Pro srovnání: Verze 1 je k nalezení zde.

OBSAH


Obecný popis

Základní stavba

  1. Celá aplikace je na bázi SERVER-KLIENT.
  2. Uživatelské prostředí (GUI) je graficky nezávislé - skinovatelné
  3. Operační systém: Nezávislé na OS. Primárně Windows/Linux.

Features

  1. Single player: Kampaně/mise/náhodná.
  2. Multiplayer: Hot Seat, LAN, Internet (TCP/IP)
  3. Modifikovatelné mise, prostředí (grafika/chování počítače) - pomocí USER-FRIENDLY editorů.

GUI

GUI je rozděleno na 3 základní oblasti
  1. GALSCREEN (Galaktická mapa) - Představuje hlavní okno hry. GALSCREEN je rozdělena na tři hlavní oblasti:
    1. GALMAP - vlastní skrolovatelná mapa Galaxie (2D). Skládá se ze čtverců, které symbolizují jednotlivé sektory. Jedním kliknutím (označením) se na INFORBARu (viz níže) zobrazí příslušné informace o daném sektoru. Samotné čtverce obsahují grafickou informaci o přítomnosti planet a lodí v sektoru, jakož i
    2. INFOBAR - zobrazuje obecné informace o sektoru jako např. počet planet (popř. že je sektor prázdný, nebo že obsahuje mlhovinu/černou díru/anomálii atp.), "galaktickou" příslušnost, počet lodí/flotil a jejich názvy a příslušnost, základní informace o zdrojích v sektoru. Kliknutím na název lodi/flotily je možné zadat příkaz k přesunu jednotky do jiného sektoru/příkaz k opakovanému pohybu po určité trajektorii (GALPATROL). INFOBAR dále obsahuje 6 základních tlačítek pro přepnutí do management konzole (MANCON; viz níže):
    3. MINIGAL - zobrazuje miniaturně celou Galaxii a polohu zobrazení GALMAP.
  2. MAPSEC (Mapa sektoru) - MAPSEC je rozdělena podobně jako GALSCREEN (INFOBAR, MINIMAP, , avšak jednotlivý čtverec symbolizuje nejmenší prostorovou jednotku. Hvězdy a planety jsou umístěné na více čtvercích. Jeden čtverec = jedna loď. Detailní informace jsou uvedeny níže
  3. MANCON (Management konzole) - Pomocí MANCONů se ovládají další funkce hry.
    1. GAMECON - ovládá základní funkce hry (EXIT, SAVE, LOAD, SETUP)
    2. SYSCON - ovládání sektoru (stavba struktur na planetách, těžba surovin, stavba objektů v těsné blízkosti planet (orbitální baterie, planetary shields, sensor arrays, apod.)
    3. SHIPCON - budování lodí (vývoj a stavba lodí, nastavování parametrů lodí, přidělování posádky)
    4. SCICON - vědecký výzkum (určování směru vývoje, přidělování zdrojů)
    5. DIPCON - diplomacie (sjednávání smluv a dohod z ostatními galaktickými silami)
    6. INTELCON - rozvědka (určování směru špionáže, včetně statistických informací)

Zpátky na začátek stránky...


SHIP DATA

Type Integer = (přirozená čísla)
String = (řetězec znaků)
Real = (reálná čísla)
Size = (WB,PR,SH,FI,LCR,LT,FF,LCO,DD,MCR,WD,MT,CL,MCO,CA, LCA,BC,HCR,HT,DN.HCO,BB,HCA) (Pozn. Zkratky pro velikosti lodí uvedených v příspěvku o lodním inženýrství)
Spec = (hospital,population transport,freighter,diplomatic, explorer,science,escort,command,fire support,warship)
Classes = (soubor se seznamem vyvinutých lodních tříd typu string)
Components = (soubor se seznamem vyvinutých lodních komponentů typu string)
Var
ShipName : string (20) př. USS FURY NCC-72554
ShipClass : classes př. Defiant
ShipSize : Size př. WD
ShipSpec : Spec př. Escort
HullStrength : Integer (10..2000) př. 200 HullStrength := (Level výzkumu trupů x síla trupu pro danou velikost lodě)
MaxTonnage : Integer (20..2000) př. 280
ComponentsType : Array (1..100) of Components (Pozn. Proměnné s indexem 1..100, ve kterých jsou uloženy názvy všech přítomných komponent na palubě lodi,ze kterých se pak počítají některé další proměnné např. ShieldOutput)
MaxWarpCore : Integer (1..20) př. 8 (Pozn. Udává level)
WarpEngines : Integer (0..5) př. 2 (Pozn. Počet gondol)
MinWEW : Integer (0..500) př. 20 (Pozn. Celkem) (Pozn2. WEW znamená Warp Engines Weight) MinWEW := MaxTonnage / 14
MaxWarpFact : Real (0..10) př. 9.6 (Pozn. Udává počet polí, o které je loď schopna se přesunout warpem tj. na GALMAP) MaxWarpFact := level výzkumu warp motorů (zhruba)
ImpulseEngines : Integer (0..10) př. 3 (Pozn. Počet)
MinIEW : Integer (0..100) př. 6 (Pozn. Celkem) (Pozn2. IEW znamená Impulse Engines Weight) MinIEW := MaxTonnage / 70
Acceleration : Integer (1..10) př. 4 (Pozn. Udává počet polí, o které je loď schopna se přesunout impulsem tj. na MAPSEC) Acceleration := (ImpulseEngines * 5) / (level lodi např. 4)
ManThrusters : Integer (0..20) př. 4 (Pozn. Počet) (Pozn2. Man znamená Maneuverability)
TurningAbility : Integer (1..10) př. 5 (Pozn. Rychlost otáčení 1 = 45_,2 = 90_ atd.) TurningAbility := (hodnota pro danou velikost lodě) + ManThrusters * 0,5)
DefensiveBonus : Integer (0..100) př. 21 (Pozn. Procentuelní šance, že loď nebude zasažena) DefensiveBonus := (hodnota pro danou velikost lodě) + (ImpulseEngines x 1) + (ManThrusters x 2) + (počet ECM x 1)
MinCrew : Integer (0..500) př. 40 MinCrew := (hodnota pro danou velikost lodě)
OptCrew : Integer (0..1000) př. 80 OptCrew := MinCrew * 2
ShieldOutput : Integer (0..10000) př. 840 (Pozn. Udává celkovou kapacitu štítu) ShieldOutput := (počet štítových generátorů) x (kapacita jednoho štítového generátoru)
ShieldMC : Integer (0..2000) př. 340 (Pozn. Udává kolik energie je štít schopen absorbovat v jednom kole, jakákoliv energie přesahující tento limit jde do pancéřování a trupu) (Pozn2. MC znamená MaximalCapacity) ShieldMC := ShieldOutput * 2/5
Armour : Integer (0..5000) př. 100 (Pozn. Udává kolik energie je pancéřování schopno pohltit než dojde k poškození trupu) Armour := (počet pancéřování) x (síla jendnoho pancíře)
EnergyWeapons : Integer (0..2000) př. 30 (Pozn. Udává celkový výkon všech energetických zbraní střílejících do více směrů např. phaserů nebo disruptorů)
DirectWeapons : Integer (0..2000) př. 100 (Pozn. Udává celkový výkon všech přímo střílejících energetických zbraní např. pulzních phaserů)
MissileWeapons : Integer (0..2000) př. 150 (Pozn. Udává celkovou sílu zbraní typu torpédo/raketa odpálených v jednom kole)

Zpátky na začátek stránky...


VÝZKUM

Přehled oborů je zde.

Výzkum by mohl probíhat v několika odvětvích.Hráč by vybral jedno z nich, které by se vyvíjelo rychlostí závislou na počtu výzkumných laboratoří,lodí a vědců.Odvětví by se navzájem mohly podporovat a nebo být dokonce podmínkou pro jiné.Např. po dosažení levelu 2 v oboru zbraní a v oboru reakce hmoty a antihmoty by se zpřístupnilo nové odvětví : torpéda.Některé technologie by také byly kombinací dvou a více odvětví.Pokud by hráč dosáhl určitého levelu v jednom oboru byl by upozorněn , že kombinací s jiným odvětvím na určitém levelu by byla k dispozici nová technologie.Např. po dosažení levelu 6 v torpédech by se objevila hláška , že kombinace s levelem 3 v kvantovém odvětví by vedla k vývoji kvantových torpéd.
Základní odvětví by bylo lodní inženýrství , které by umožňovalo vyvíjet nové a větší lodě s větší kapacitou.Další odvětví by byla např. motory, senzory, energetické zbraně, technologie trupu, štíty atd.
Následují další příklady :
Rychlost lodi by byla odvozená od levelu warp motorů.
Po dosažení levelu 10 v energických zbraních a levelu 5 v technologii trupu by vědci vyvinuli technologii lineárních phaserových struktur (polí)
Po dosažení levelu 10 v lodním inženýrství a levelu 6 v taktice by byla k dispozici možnost separace částí lodi (Galaxy) nebo později dokonce multivektorového útočného módu (Prometheus)
Po dosažení levelu 8 v senzorech a levelu 5 v částicovém výzkumu by byly přístupny tachyonové senzory schopné detekovat lodě s maskováním levelu 6 a horším
Pokud by se k tomu ještě přidal např. level 2 v pulzním výzkumu tak by vznikly pulzní tachyonové senzory schopné odhalit loď s maskováním 7 a níže
Dosažení levelu 1 v kvantovém odvětví by mělo za následek vývoj kvantových vláken tj. např. zlepšení výkonu počítačů. Dosažení levelu 2 už by byla kvantová singularita , která by se dala kombinovat s levelem 6 v torpédech. Level 3 v kvantovém oboru spolu s levelem 12 v oboru motorů a levelem 8 v oboru senzorů by dal vznik kvantovému slipstreamovému pohonu atd.
Kombinace levelu 10 v energických zbraních a levelu 3 v pulzních zbraních = pulzní phasery (brzy potom by se zpřístupnil design defiantu)
Výzkum v oblasti částicového výzkumu by mohl vést až k pozitronům a např. na levelu 15 by umožňoval vyrábět lodě zcela bez posádky , řízené pouze pozitronovým počítačem (což by ušetřilo spoustu místa na lodi , které jinak musí být věnováno chodbám a místnostem pro posádku)
Výzkum v oblasti holografie by spolu s výzkumem v oblasti maskování by mohl vést k holografickému maskování (Star trek : Away team)
Level 9 v torpédech a level 6 ve fázovém výzkumu by vedl k transfázovým torpédům (pronikají nepř. štíty) (VOY : Endgame)
Level 9 v torpédech a level 6 v temporálním výzkumu by vedl k chronotronovým (nebo tak nějak) torpédům (stejný efekt jako u transfázových ale na jiném principu)
Level 9 v temporálním výzkumu = stázové pole (Star trek : Armada)
Level 12 v temporálním výzkumu = možnost cestovat časem (což by mohl být jeden ze způsobů jak vyhrát hru…)
Výzkum torpéd na levelu 2 by zpřístupnil výzkum lepších torpédových odpalovačů : dvojitých , dávkových (typ 1,2,3,4), pulzních a nakonec v kombinaci s nějakým levelem v technologii trupu i otočné torpédové věže.
Výzkum technologie trupu a částic by vedl k ablativnímu pancéřování a později spolu s technologií transportérů a replikátorů až k pancéřování jaké měl Voyager v Endgame
Částicový výzkum spolu s energetickými zbraněmi by vedl k polaronovým zbraním (pronikají štíty) , naopak spolu s výzkumem štítů by vedl k polaronovým štítům (lépe chrání loď i proti polaronovým zbraním)
Vysoký level ve výzkumu štítů a částic = corbomitový reflector (Star trek Armada - odráží část nepř. palby zpět)
Výzkum reakce hmoty a antihmoty by vedl k lepším reaktorů a i k zavedení nového odvětví : torpéd (fotonových)
Částicový výzkum by v pokročilé fázi vedl k částicy omega (zdroj energie) a s torpédy na levelu 15 k omega torpédům :-)
Výzkum v subprostorovém oboru by vedl k zlepšení dálkové komunikace ale v kombinaci s výzkumem transportérů k subprostorovým transportérům (skrz štíty) a v kombinaci s výzkumem zbraní k subprostorovým zbraním (za předpokladu , že nebudou zakázané :-)
Kombinace energetických zbraní a senzorů = point defense phaser (sestřeluje nepřátelská torpéda a tak chrání loď)
Kombinace výzkumu torpéd a zbraní = miny (vypustí se v jedné oblasti a pokud dojde k boji způsobují poškození nepř. lodím). Spolu s technologií transportérů a replikátorů by šly vytvořit autoreplikující-se miny a po přídání maskovacího zařízení dokonce neviditelné autoreplikující-se miny (tohle zní skutečně šíleně , ale něco takového jsem opravdu četl :-) podobným minovým polem byla po určitou dobu zabezpečena červí díry proti Dominionu a deaktivace tohoto pole byla zábava na několik dílů)
Pro každou z ras by měli být trochu jiné startovací podmínky ale nic by nemělo bránit hráči aby ve hře za Federaci používal disruptory a při hře za Romulany např. kvantová torpéda.Např. za Federaci by měl hráč na začátku k dispozici vyšší level výzkumu reakce homty a antihomty -> měl by přístup k torpédům.Klingoni by měli od začátku výzkum částic ,zbraní a pulzních zbraní na takové úrovni aby mohli používat disruptory a pulzní disruptory.Romulané by byli pokročilí v plasmovém výzkumu a v technologii maskování atd.

Zpátky na začátek stránky...


Obory výzkumu

Lodní inženýrství
Staniční inženýrství
Výzkum trupu
Výzkum energetických zdrojů
Výzkum reakce hmoty a antihmoty
Výzkum energetických polí
Výzkum zbraní
Taktický výzkum
Výzkum bojových technik
Výzkum energetických zbraní
Výzkum phaserů
Výzkum disruptorů
Výzkum torpéd
Výzkum torpédometů
Výzkum senzorů
Výzkum ECM (antisenzorů)
Pulzní výzkum
Kvantový výzkum
Výzkum pohonu
Výzkum hyperprostoru
Výzkum subprostoru
Částicový výzkum
Výzkum umělé inteligence
Medicínský výzkum
Výzkum maskování
Výzkum lingvistiky
Výzkum diplomacie
Výzkum Exobiologie
Výzkum astrofyziky
Výzkum špionáže
Chemický/molekulární výzkum
Výzkum transportérů
Výzkum replikátorů
Výzkum temporální mechaniky
Výzkum hvězdné manipulace
Výzkum těžby

Zpátky na začátek stránky...


Výzkum :

Staniční inženýrství


(Pozn. Lodě levelů 0,1 a 2 mohou být stavěny na povrchu planet)

0 - Senzor satellite
1 - Req. Lvl 2 v lodním inženýrství
Space station
Small dock (umožňuje stavět lodě max. Lvl 2)
2 - Defend satellite
Research station
3 - Req. Lvl 2 ve výzkumu trupu
Light weapons platform
Large dock (umožňuje stavět lodě max. Lvl 5)
4 - Req. Lvl 4 v lodním inženýrství
Starbase
Medium weapons platform
5 - Req. Lvl 4 ve výzkumu trupu
Medium shipyards (umožňují stavět lodě max. Lvl 7)
Heavy weapons platform
6 - Large Shipyards (umožňují stavět lodě max. Lvl 10)
7 - Battlestation

Zpátky na začátek stránky...


Výzkum :

Výzkum trupu


0 - Titan
1 - Tanium
2 - Single monotanium
3 - Double monotanium
4 - Light duranium
5 - Medium duranium
6 - Heavy duranium
7 - Tritanium
8 - Improved tritanium
9 - Extended tritanium
10 - High density tritanium
11 - Polytanium
12 - atd.

Zpátky na začátek stránky...


Výzkum :

Lodní inženýrství

(Po čísle levelu následuje výpis dostupných typů lodí, Req.+ číslo označuje nutný level vývoje v dalším odvětví)
0 - Work bee (malé konstrukční plavidlo)
Probe (sonda)
1 - Shuttle (raketoplán)
Fighter (stíhač)
2 - Light construction ship (malá konstrukční loď, unese malé množství Work bee nutných ke konstrukci vesmírných stanic)
Light transport (umožňuje transport materiálu/osob)
3 - Req. Lvl 3 ve staničním inženýrství (base engeneering)
Frigate (první bojová loď typu křižník)
Light colony ship (umožňuje kolonizaci dalších planet)
4 - Destroyer
Medium construction ship
5 - War destroyer
Medium transport
6 - Req. Lvl 5 ve staničním inženýrství
Light cruiser
Medium colony ship
7 - Req. Lvl 4 ve výzkumu trupu (hull engeneering)
Heavy cruiser
Light carrier (první loď typu nosič)
8 - Req. Lvl 6 ve staničním inženýrství
Battle cruiser
Heavy construction ship
Heavy transport
9 - Dreadnaught
Heavy colony ship
10 - Battle ship
Heavy carrier

Typ lodi udává jeji max. nosnost, max. velikost warp jádra, min. velikost impulzních a warp motorů, min. a optimální velikost posádky.

Velikost warp jádra udává max. množství energie, kterou je loď schopna vydat v jednom okamžiku a nepřímo tak ovlivňuje množství zbraní,sílu štítů a rychlost motorů.(Pozn. Menší lodě mohou nést pouze menší warp jádra a proto jsou také slabší.Je pravděpodobné, že výkon warp jádra je do jisté míry ovluivněn jeho délkou resp. výškou a proto nemohou být u malých lodí tak výkonná.)

Loď může být ještě více specializovaná :
Transportní lodě :
Hospital
Freighter
Diplomatic/population transport
Bojové lodě (FF,DD,WD,CL,CA,BC,DN,BB) :
Science
Explorer
Escort
Command
Fire support
Warship

Např. eskortní loď by měla silné zbraně a rychlé motory aby mohla lépe chránit jiné lodě ale slabé štítování protože se nepředpokládá, že se stane terčem útoku.Průzkumné lodě by měly slabé zbraně a štíty ale silné motory a senzorové vybavení.Fire supporty by měly masivní výzbroj a silné senzory aby mohly lépe zaměřit vzdálené cíle ale slabé motory a štíty.Atd.

Lodě by také ve své statistice mohly mít hodnotu "diplomatické třídy" (Diplomatic grade), která by se pohybovala v intervalu 1-5 (5 je nejlepší) a měla by vliv na úspěch různých diplomatických misí (uzavírání paktů atd.). Hodnota diplomatické třídy by se počítala např. tak , že by se počet volných kajut (nezabraných posádkou) vydělil 30.K výsledku by se připočítala i případná přítomnost simulátoru,transportéru,replikátorů popř. jiného luxusního vybavení.

Jako názorný příklad uvádím úplný popis třídy Defiant, tak jak bych si ho představoval.Samozřejmě , že některé detaily se ve hře mohou lišit v závislosti na úrovni technologií.

Defiant class War destroyer (+10% šance, že loď nebude zasažena) - escort
Trup Lvl. 6 heavy duranium max. absorbovatelná damage = 200 (pro tuto velikost lodi) max. nosnost = 280
Warp jádro Lvl. 8 (max. pro tuto velikost lodě) výkon 1300 TW váha 20
2x Warp motory Lvl. 9 (umožňují warp 9 tj. na hlavní mapě se může pohnout o 9 polí v jednom tahu) spotřeba 90 TW váha 10 (min. pro tuto velikost lodě tj. celková hmotnost warp motorů musí být více jak 1/14 nosnosti lodi)
3x Impulzní motory Lvl. 8 (akcelerace = 4 tj. na bitevním plánu se může v jednom kole pohnout o 4 pole , +3x5% šance, že loď nebude zasažena) spotřeba 20 TW váha 2 (min. pro tuto velikost lodě tj. celková hmotnost impulzních motorů musí být více jak 1/70 nosnosti lodi)
4x Manévrovací trysky Lvl. 2 (zatáčivost +2 , +4x2% šance, že loď nebude zasažena) spotřeba 5 TW váha 0,5
4x Pulzní phasery Lvl. 1 spotřeba 20 TW Damage 25 váha 1
3x Torpédomety Lvl. 5 spotřeba 50 TW Damage 50 (závislá na druhu torpéda) váha 3
6x Phaserové pole typu X Lvl. 10 spotřeba 5 TW váha 0,5
4x Štít Lvl. 7 spotřeba 210 TW maximální absorbovatelná damage = 210 váha 0,5
2x Pancéřování Lvl. 5 Ablativ maximální absorbovatelná damage = 50 váha 2
1x Vlečný paprsek Lvl. 2 spotřeba 5 TW síla ? vzdálenost ? váha 1
1x Počítač Lvl. 6 spotřeba 1 TW ... váha 1
1x Senzory Lvl. 6 spotřeba 1 TW dosah ? váha 1
1x Podpora života Lvl. 2 spotřeba 1 TW váha 10
1x Můstek Lvl. ? váha 3
80x Kajuty posádky Lvl. ? (min. posádky pro tuto velikost lodi = 40, optimální posádka = 80) => diplomatická třída 1 váha 1
5x Nákladní prostor Lvl. ? (slouží např. pro skladování torpéd) rezervovaná váha 10
1x Deflektor Lvl. 2 spotřeba 1 váha 2
1x Hangár Lvl. ? váha počet raketoplánů x 3
2x Raketoplán Lvl. 8 váha 20
1x Ošetřovna Lvl. ? váha 5
1x Simulátor Lvl. ? spotřeba ? váha 5
2x Transportéry Lvl. 3 (kapacita 6 osob/ 5 sekund) spotřeba 1 TW váha 2
Absolutní palebná síla = 280 (25x4 + 50x3 + 5x6)
Celková odolnost = 1140 (200 + 2x50 + 4x210)

Zpátky na začátek stránky...


This document: Copyright (c) 2002 WDK Games
StarTrek(tm) is a trademark of Paramount Pictures.